31 Mart 2012

Sigara

- Benim dışarı çıkmam lazım, hadi müsade.
Kendisinin özne olduğu tartışmadan böylece ayrılıp, hızlı adımlarla kendini balıkçıdan dışarı attı. Tüm İzmir körfezinin aksi yönüne karayolunun olduğu tarafa çıktı. Güzel bir manzaraya bakmaya bile tahammülü yoktu. Valeyi gördü, yanındaki masanın üzerindeki kutuyu sigara kutusuna benzetti.
Sigara var mı bilader?
- Var abi, buyur.
Akşamın beklenmedik rüzgarında, sigarasını güç bela yaktı.
- Eyvallah sağol sigara için, memleket nere?
- Nevşehir.
- Çok yakın arkadaşım asker orada, ben de yarın Nevşehir’e gidecektim aslında.
- Nerede?
- Merkez, JAKEM.
- Rahattır, sıkıntı olmaz. Biraz soğuk olur. Belki hala kar vardır.
- Gelecek az kaldı. Ben de soğukta yaptım, bir şey olmaz. 
Gelecek de yine uzak olacağız”, diyemedi. “Rahat değildir, içi içini yiyordur” da. Yeni yıkanmış yüzünün aldığı ifadesizlikle teşekkür edip, üşümeye devam etti.



Hiç yorum yok: